Negatywne skutki SEO – jak się przed nimi chronić?

Autor: 18 stycznia 2021 Lipiec 16th, 2021 Pozycjonowanie Stron

Twoja strona internetowa funkcjonuje doskonale od wielu lat. I nagle pojawia się problem, choć nie wiesz jaki. Przecież nie wprowadzałeś żadnych zmian w ostatnim czasie. Więc co to może być?

Chciałbym pokazać Ci czego należy szukać aby rozwiązać problem twojej witryny. Zapewne korzystasz z usług agencji marketingu cyfrowego. Obawiasz czy to nie błąd pracowników agencji powoduje problemy z twoja strona. Muszę cię uspokoić, to nie twoja agencja ponosi odpowiedzialność za to co się dzieje, lecz twoja konkurencja. Korzystają z jednego prostego triku, którym jest negatywne SEO.

Czym jest Black Hat SEO?

Kilkanaście lat temu aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarkach stosowało się tzw. czarny kapelusz SEO. Polegało to na przykład na wypychaniu słów kluczowych, komentowanie spamu lub przekierowaniu prywatnych linków. Podałem tylko 3 przykłady ale zapewniam Cię że było ich znacznie więcej. Teraz nie jest to takie proste. Google lub inne wyszukiwarki zablokują cię bardzo szybko jeśli zauważa twoje działania Black Hat. Dlatego pamiętaj że żadna renomowana agencja marketingu cyfrowego nie podejmie się działań Black Hat.

W poniższej części artykułu przedstawię Ci co to jest negatywne SEO i dlaczego może być nie bezpieczne dla twojej strony internetowej.

Negatywne SEO – kiedy może się pojawić?

Kiedy mamy do czynienia z negatywnym SEO ? Już odpowiadam. Negatywne SEO ma miejsce w tedy gdy konkurencja korzysta z takich technik jak tzw. czarny kapelusz aby obniżyć pozycję twojej witryny w rankingach wyszukiwarek. Pamiętaj że konkurencja działa świadomie i chce cię wyeliminować w swojej branży. Dlatego musisz uważnie śledzić wszystko co dzieje się z twoją strona i w razie jakichkolwiek problemów zacząć działać jak najszybciej.

Co zrobić z negatywnym SEO i filtrami Google?

Niestety jak na razie nie ma takich narzędzi które pozwolą całkowicie ustrzec się przed negatywnym SEO. Mam nadzieję że jest to kwestia czasu, ale na razie skupmy się na tym, co można zrobić gdy już ten problem występuje. jeżeli chcemy  odpowiednio chronić swoją stronę, należy poznać kilka najczęściej stosowanych taktyk negatywnego SEO, do których należą:

  1. Tysiące linków w krótkim czasie
    Co należy zrobić? Stałe monitorować rozwój linków przy pomocy narzędzia jakim jest SpyGlass. Jeżeli uważasz że sam nie dasz rady tego zrobić, zgłoś się do agencji marketingu cyfrowego jak najszybciej. Profesjonaliści, którzy zajmują się tym od wielu lat szybko wyłapią problem i będą mogli szybko działać aby uchronić cię przed katastrofą.
  2.   Kopiowanie i duplikacja treściTwoja konkurencja ma możliwość kopiowania treści z twojej strony na swoją i przedstawienie jej jako własną. Google wie o tej technice, lecz prężnie działający scraperzy nadal wyszukują odpowiednich treści i wrzucają do sieci zanim wyszukiwarka ma możliwość reakcji. W uproszczeniu wtedy ich wersja funkcjonuje jako oryginalne A twoja jako zduplikowaną.Co z tym zrobić? Przy pomocy Copyscape możesz sprawdzić czy treść z twojej witryny nie jest umieszczona gdzieś indziej. Jak to zrobić? Wrzuć swoją stronę lub treść która jest na niej umieszczona do Copyscape A otrzymasz po chwili wyniki czy twoja strona internetowa figuruje gdzie indziej w sieci, A jeśli tak to kto ja tam umieścił. Wtedy należy zgłosić się do webmastera danej strony i poprosić o jej usunięcie. Jeżeli to nie przyniesie rezultatu i webmaster nie zgodzi się usunąć to skorzystaj z formularza Google Online Copiryght naruszenie praw autorskich, co pozwoli tobie zgłosić daną stronę do odpowiednich narzędzi Google.
  3. Przekierowania domeny 
    Dzieje się tak wtedy gdy ktoś zmienia twoja stronę internetową i przekierowuje ja na swoją. Przekierowania mogą zostać wprowadzone w każdym momencie do plików twojej strony lub bazy danych.Co należy zrobić? Można skorzystać z darmowych narzędzi online. Jednym z najczęściej wybieranych jest Detektyw Redirect. Tropi on ścieżkę przekierowania aby upewnić cię dokąd to wszystko zmierza. Ale to Ty podejmujesz decyzję czy usuwasz złośliwy kod jeśli taki zostanie znaleziony. Skontaktuj się z profesjonalistami z branży usług SEO aby mogli zaproponować właściwe rozwiązanie twojego problemu.

Wyżej wymieniłem 3 najczęściej stosowane taktyki negatywnego SEO. Ale musisz wiedzieć że jest ich więcej, A na pewno co jakiś czas powstają nowe sposoby. Teraz napisze jeszcze kilka sposobów na które zwróć uwagę, czy przypadkiem nie dotyczą Twojej witryny:

  • Hakowanie treści twojej strony i jej modyfikacja,
  • Link spamowe połączone z twoją strona internetowa,
  • Używanie różnych adresów IP aby przeciążyć serwer powodujący zablokowanie strony aby Google nie miał do niej dostępu,
  • Budowanie linków oraz kierowanie je na twoja witrynę przy użyciu słów kluczowych takich jak np: hazard czy viagra,
  • Dezaktywacja najlepszych backlinków z twoich stron internetowych,
  • Tworzenie fałszywych kont na portalach społecznościowych aby zaszkodzić twojej wiarygodności w sieci.

Unikaj linków o niskiej wartośći

Zauważyłeś że coś się dzieje z twoją strona internetowa. Działaj natychmiast. Być może właśnie zostałeś zaatakowany przez negatywne SEO. Jeżeli rozważasz usunięcie że strony linków o słabej jakości użyj do tego narzędzia Disavow.

Oczywiście Ty też możesz pomóc chronić swoją witrynę przed negatywnym SEO oglądaj Google Analitycs szczególnie uważając na nagle spadki ruchu twej strony w rankingach Google. Ustaw sobie również alerty e-mail Google Webmaster Tools. Będą one zwracać uwagę na takie rzeczy jak ataki złego oprogramowania czy problemy z łącznością z serwerem oraz powiadomią cię jeżeli Google należy na Ciebie karę. Jeżeli mogę coś zaproponować, skorzystaj niezwłocznie z pomocy profesjonalnej agencji marketingu cyfrowego takiej jak nasza A będziesz mógł uniknąć większych problemów oraz nie stracisz dobrej opinie wśród klientów.

Po więcej informacji na temat negatywnego SEO i jak z nim walczyć zapraszamy do kontaktu z naszą agencją już dziś. Uratujemy twoja pozycję w sieci.

DARMOWA ANALIZA

ODBIERZ DARMOWĄ KONSULTACJE SEO

Analiza techniczna strony internetowej

DOKŁADNA ANALIZA
KONKURENCJI

Analiza konkurencji

OPRACOWANIE SŁÓW
KLUCZOWYCH

Analiza konkurencji i strategia

DOBRANIE SKUTECZNYCH
ROZWIĄZAŃ

Czy wiesz, że tylko dobrze zbudowana strona internetowa pozwoli Ci pozyskiwać darmowych Klientów poprzez wyszukiwarkę Google? Zamów darmową wycenę i zobacz jakie rozwiązania będą najlepsze dla Twojej marki.

SKORZYSTAJ Z DARMOWEJ WYCENY