Czym jest SEO, SEM oraz PPC?

Autor: 18 lutego 2021 Lipiec 20th, 2021 Pozycjonowanie Stron

Dla produkcji przemysłowej nowe technologie są nieodłącznym elementem, który należy bacznie obserwować i wdrażać, żeby osiągnąć przewagę nad konkurencją. Również w marketingu reklamowym B2B  czy też reklamowym można zaobserwować szybkie postępy technologiczne. Biorąc pod uwagę wszystkie zmiany, które w ostatnich latach przeszła branża przemysłowa rozpoczęcie działalności może okazać się zbyt trudne. Ciężko podjąć decyzję, która opcja może być najkorzystniejsza dla biznesu.

W sieci na pewno natknąłeś się na hasła takie jak SEO, SEM czy PPC. Zastanawiasz się pewnie czy któreś z nich może okazać się pomocne dla Ciebie jako producenta. W naszym artykule dowiesz się jaka jest między nimi różnica i z czego warto skorzystać aby osiągnąć sukces.

SEM – (Search Engine Marketing) – pod tym oznaczeniem kryje się ogół działań promocyjnych w Internecie, w skład którego wchodzą między innymi: kampanie linków sponsorowanych czyli reklamy Google Ads oraz pozycjonowanie wraz z optymalizacją strony internetowej.

SEM najprościej nazwać marketingiem prowadzonym przez wyszukiwarki gdzie wykorzystuje się wszelkie możliwe taktyki (płatne i darmowe) aby zwiększać swoją pozycję w sieci. Najważniejszym celem SEM jest to aby twoja witryna była jak najbardziej widoczna w wyszukiwarkach typu Google czy Bing. Wykorzystując SEM do twojego biznesu masz pewność, że twoja strona nie zostanie przeoczona przez potencjalnych nabywców.

PPC – (Pay Per Click) –  jest to forma płatnej reklamy, w której rozliczamy się za kliknięcia. Oznaczenie to jest najczęściej spotykane w reklamach Google Ads.

SEM jest kluczowym elementem strategii marketingowej firmy. Każdy nowy użytkownik sieci może łatwo znaleźć daną firmę właśnie dzięki SEM. Wykorzystując SEM dajesz sobie szanse na szybki kontakt „producent-nabywca”, ponieważ w wyszukiwarkach twoja firma będzie na wysokiej pozycji.

PPC  ocenia stawki cenowe reklam online przykładowo w Google Ads. Reklamodawca musi uiszczać opłaty zawsze wtedy gdy ktoś klika w jego reklamę. Musi to robić nie zależnie od tego czy ktoś dokona zamówienia towaru czy od razu opuści reklamę bo  nie będzie zainteresowany a kliknął przypadkiem. Słowa kluczowe w tym przypadku odgrywają bardzo ważną role, ponieważ reklamodawca płaci również za frazy które zostają umieszczone w reklamie. Ceny są zależne od tego z kim wydawca podjął współprace. Czasem mogą to być nie współmiernie wysokie stawki do tego co na dany moment reklamodawca osiągnął w sieci.

Wydaje ci się że nigdy nie widziałeś reklam PPC. Mylisz się. Takie reklamy to zazwyczaj banery widoczne na krawędziach okna w wyszukiwaniach. Mogłeś po prostu nie zwracać na nie uwagi. Mogą być oznaczone jako wyniki sponsorowane. Jednym z rodzai reklam PPC są reklamy graficzne czyli połączenie obrazu, tekstu i video.

Zaletą korzystania z PPC jest płacenie za przestrzeń reklamową, czyli miejsce gdzie będzie widoczna twoja reklama. Następnym plusem jest to,że PPC jest mniej złożone niż SEO a zarazem łatwiejsze w użytkowaniu. Jednak tu nie masz kontroli nad ruchem który generujesz.

Jeżeli chcesz stworzyć reklamę graficzną swojej marki użyj narzędzia jakim jest Bannersnack. Jest bardzo proste w obsłudze i będziesz mógł umieszczać animowane obrazy czy nie szablonowe układy reklam.

Dzięki marketingowi cyfrowemu dotrzesz do większej ilości osób kupujących twoje produkty. Zacznij już dziś walkę o nowych klientów.

Marketing przemysłowy ma to do siebie że bez popełnianych błędów czy pomyłek nie odniesiesz sukcesu. Nie martw się, nie tylko ty popełniasz błedy. Ważne jest żeby za każdym razem było ich coraz mniej. Marketing cyfrowy nie wymaga od ciebie szybkich i nieprzemyślanych działań. Staraj się docierać tam gdzie są twoi klienci np: w sieci. Stosuj zawsze takie rozwiązania aby gwarantowały twojej firmie odpowiednie zyski finansowe. Ale jeżeli coś ci nie wyjdzie, nie przywiązuj do tego zbyt dużej wagi. Po prostu idź do przodu ze swoim biznesem!

SEM, SEO i PPC jest najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o zwiększanie ruchu organicznego na twojej witrynie. Skontaktuj się z nami jeśli chcesz wiedzieć więcej o osobach kupujących B2B. Opracujemy dla ciebie odpowiednią strategie które pozwolą twojej firmie docierać w prosty z sposób do wybranej grupy klientów.

SEO – (Search Engine Optimization) – jest to proces optymalizacji strony internetowej pod działanie wyszukiwarek internetowych takich jak Google czy Bing.  Głównym zadnaiem SEO jest przygotowanie strony internetowej tak, aby została ona pozytywnie akceptowana przez roboty Google i wyświetlała się na jak największą ilość słów kluczowych w wyszukiwarce.

Dla przypomnienia SEO jest optymalizacją witryn dla wyszukiwarek, ale to już pewnie wiesz dlatego przejdźmy dalej. Dzięki SEO można stosować różne techniki tak aby podnieść swoją pozycję w wyszukiwarkach np; Google czy Yahoo. Korzystając z różnych strategii SEO pomożesz zanleźć się swojej stronie na pierwszym miejscu w wyszukiwarkach. Aby mieć pewność że tak się stanie nie zapominaj wykorzystywać odpowiednie słowa kluczowe. Gdybyś miał problem z optymalizacją strony zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów. Nie można pozwolić na to aby słowa kluczowe wprowadzały w błąd klienta. Dlatego inne słowa kluczowe należy zastosować dla branży produkcyjnej a inne dla branży sprzedażowej.

Optymalizacje własnej strony oczywiście masz pod kontrolą. Wiesz co dokładnie się na niej dzieje i jaki jest ruch użytkowników w danym momencie. Dla SEO ważne jest nie tylko to co ty wprowadzasz na swojej stronie ale również zachowanie użytkowników, które skutecznie analizuje. Gdy twoja strona będzie odpowiednio zoptymalizowana dla wyszukiwarek zyskasz zaufanie klientów co do twojej działalności czy też produktu.

Nieustannie poprawiaj swoje SEO na stronie internetowej

SEO jest na pewno tańszą opcją niż SEM czy PPC, jednak jego efekty są zauważalne dopiero po pewnym czasie.  Optymalizuj treści na swojej treści pod kątem SEO aby wzbogacić ruch na swojej stronie i pozyskiwać jak najwięcej nowych klientów. Zrób to sam lub zleć to profesjonalistom.

Aby jak najlepiej stworzyć stronę pod SEO zapoznaj się z kilkoma wytycznymi. Musisz pamiętać, że każda wyszukiwarka co jakiś czas aktualizuje swoje algorytmy. Dlaczego to robi? Przede wszystkim dlatego aby zminimalizować ryzyko oszustw w sieci  o których coraz częściej się słyszy. Niestety nie otrzymasz gwarancji, że każdy z twoich nabywców wywiąże się z umowy. Zawsze ponosisz ryzyko strat, choć jest ono minimalne.

DARMOWA ANALIZA

ODBIERZ DARMOWĄ KONSULTACJE SEO

Analiza techniczna strony internetowej

DOKŁADNA ANALIZA
KONKURENCJI

Analiza konkurencji

OPRACOWANIE SŁÓW
KLUCZOWYCH

Analiza konkurencji i strategia

DOBRANIE SKUTECZNYCH
ROZWIĄZAŃ

Czy wiesz, że tylko dobrze zbudowana strona internetowa pozwoli Ci pozyskiwać darmowych Klientów poprzez wyszukiwarkę Google? Zamów darmową wycenę i zobacz jakie rozwiązania będą najlepsze dla Twojej marki.

SKORZYSTAJ Z DARMOWEJ WYCENY