Czym są dane strukturalne i Schema.org?

Autor: 18 lutego 2021 Lipiec 16th, 2021 Pozycjonowanie Stron

Jeżeli prowadzisz stronę e-commerce będziesz tego potrzebować. W moim artykule postaram się odpowiedzieć jak najdokładniej na pytania dotyczące Schema.org.

Dane strukturalne i Schema.org to inaczej zwane znacznik schematu. Czy kiedykolwiek o nim słyszałeś? Jeśli nie zaraz ci wyjaśnię co to takiego i jak należy go używać.

Definicja może wydawać się nie zrozumiała dla ciebie , lecz jest to po prostu plan lub konspekt prezentacji. Dla użytkowników sieci „znacznik schematów” może być też kodem używanym w witrynach internetowych. Dzięki takim kodom umożliwiasz wyszukiwarką przekazywanie szczegółowych informacji na temat danego produktu, usługi czy firmy. Najczęściej używa się znaczników do generowania fragmentów rozszerzonych w wynikach wyszukiwań.

Na ekranie pojawią się wszelkie informacje. Będzie na pewno ok 1400 recenzji danej strony. Kolejnymi informacjami mogą być: ocena (np 3,6 gwiazdki), liczba recenzji (ok 88), koszt (ok 16,50 USD).

Podam przykład: poszukujesz ładowarki do iPhona a wszelkie informacje gdzie dokonać zakupu otrzymasz na stronie wyników wyszukiwania.

Jakie to ma znaczenie? na pewno ogromne dla twojej strony. Podając szczegółowe informacje na swojej stronie gdzie można kupić twój produkt, jak można zapłacić, jaki czas wysyłki itd. Klient będzie zadowolony ze w tak prosty sposób mógł zebrać wszelkie potrzebne mu informacje i zapewne zdecyduje się na zakupy w twojej firmie.

Bardzo ważną rolę odgrywają recenzje widoczne na stronie. Bo to od nich dużo zależy czy osoba zainteresowana po przeczytaniu opinii o twojej firmie zdecyduje się zostać waszym klientem.

Jak można wykorzystać znaczniki schematu?

Prowadzisz firmę która skupia się na sprzedaży produktów i chcesz korzystać ze znaczników schematu, ale nie wiesz jak się do tego zabrać. Pokaże ci to na przykładzie. Chcąc kupić bilet na seans w kinie czy teatrze na stronie widzisz wybrane seanse i zapewne zdecydujesz się pójść na ten który znajduje się wysoko na liście. Dlaczego? Ponieważ  nawet  nie zdajesz sobie z prawy z tego że jest on i kilka niższych pozycji z listy oznaczone takim właśnie znacznikiem schematu.

Google umożliwia wyszukiwarką szczegółowo przeglądać wszystkie strony związane z umieszczonym zapytaniem. Przypomina to tradycyjne  listy z wcięciami, z których nadal korzysta Google i nie można ich stosować dla każdej wyszukiwarki.

Umieszczając znaczniki schematu na swoich stronach pozwalasz aby wyszukiwarki dopasowały odpowiednie obrazy, które będą wyświetlane w wyszukiwaniach. Jeśli w swoich wpisach umieszczasz znaczniki schematu zwiększasz swoje szanse na to aby twoja strona miała więcej kliknięć niż dotychczas.

Znaczniki schematu są:

  • Przesyłane bezpośrednio do Google
  • Strona internetowa ma wdrożony odpowiedni kod
  • Jest korzystne dla stron internetowych, gdyż wyszukiwarki mogą wyświetlać bardziej szczegółowe informacje

Opisy rozszerzone to:

  • Google może wyświetlać wyniki o dodatkowych wartościach
  • Są korzystne dla stron internetowych

Jak działa Schema.org  i jak można mierzyć sukces witryny?

Jak myślisz czy warto żebyś przejrzał swoje witryny i dodał do nich fragmenty kodu? Ja uważam, że tak ale jeśli masz wątpliwości postaramy się je rozwiać. Oczywiście to nie będzie szybkie działanie ale możesz spodziewać się wymiernego rezultatu który przyniesie ci same korzyści. Używanie schematów dla twoich stron internetowych umożliwi Google oraz innym wyszukiwarkom lepiej zrozumieć treści które chcesz przedstawić swoim klientom. Jeżeli Google poprawnie zidentyfikuje twoje treści na stronie może dodać do wyników wyszukiwania szczegółowe informacje, które pozwolą dotrzeć do ciebie wielu klientom zainteresowanych twoim produktem.
Poniżej Schema.org powie nam jak to działa

” Webmasterzy znają się na tagach HTML na stronach. Tagi HTML informują przeglądarki o sposobach w jaki są wyświetlane informacje w tagu. Na przykład

Avatar<//h1>
nakazuje przeglądarce wyświetlanie ciągu tekstowego „Avatar” w formacie nagłówka 1. Niestety tag HTMl nie posiada żadnych informacji co może oznaczać ten tekst. Może byc to odniesienie do filmu 3D ale również może być to nawiązanie do zdjęcia profilowego. Utrudnia to skuteczne wyszukiwanie odpowiedniego tematu w wyszukiwarkach”.

Wdrażanie znaczników schematu

Ten blog ma umożliwić tobie samodzielnie podjąć decyzje o tym czy na swojej stronie chcesz posiadać znaczniki schematu i pokazać jakie możesz mieć z tego korzyści. Jeżeli posiadasz podstawową wiedze na temat kodowania HTML  już masz jakieś informacje na temat schematu znaczników. Przypomnę tylko że do mikrodanych HTML musisz dodać fragment Schema.org.

Jeżeli jesteś gotowy podjąć maksymalizacje informacji o swojej firmie w sieci wchodzisz do gry ze swoimi konkurentami.

Musisz wiedzieć że schematy dotyczą praktycznie wszystkiego. Google, Yahoo, Microsoft każdy z nich podchodzi inaczej do tego tematu.  Kody HTML dla każdego z nich będą inne i na to nie ma dobrego rozwiązania. Choć ostatnio te firmy postanowiły połączyć siły i nawiązały współprace aby tylko zapewnić komfort użytkownikom sieci. Mają już utworzony wspólny znacznik kodów aby każda wyszukiwarka mogła je rozpoznawać. „Znaczniki kodów” są tak po prostu nazywane przez wyszukiwarki i jeśli używasz takiej nazwy wyszukiwarki wiedzą, że używasz ich języka.

Różne typy znaczników schematu mogą wydawać się dla ciebie przytłaczające. Spokojnie, nie musisz uczyć się ich „na pamięć”. Zostaw to  nam! Nasi specjaliści znajdą dla ciebie odpowiednie znaczniki i dopasują je do twojej strony internetowej. Skontaktuj się z nami już dziś aby jak najszybciej rozpocząć z nami współpracę.

DARMOWA ANALIZA

ODBIERZ DARMOWĄ KONSULTACJE SEO

Analiza techniczna strony internetowej

DOKŁADNA ANALIZA
KONKURENCJI

Analiza konkurencji

OPRACOWANIE SŁÓW
KLUCZOWYCH

Analiza konkurencji i strategia

DOBRANIE SKUTECZNYCH
ROZWIĄZAŃ

Czy wiesz, że tylko dobrze zbudowana strona internetowa pozwoli Ci pozyskiwać darmowych Klientów poprzez wyszukiwarkę Google? Zamów darmową wycenę i zobacz jakie rozwiązania będą najlepsze dla Twojej marki.

SKORZYSTAJ Z DARMOWEJ WYCENY