Lokalne pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego warto?

Autor: 23 listopada 2020 Lipiec 20th, 2021 Pozycjonowanie Stron

Dla każdej firmy podstawą strategii marketingowej sieci jest lokalne pozycjonowanie czyli SEO. Wchodząc na rynek ze swoim produktem lub usługą może być trudno przebić się przez istniejącą już od wielu lat konkurencje na danym terenie. Aby Twoja firma mogła się wyróżnić na tle innych o podobnym profilu warto zastanowić się nad skorzystaniem z usług agencji SEO w twoim mieście. Korzystając z pomocy takiej agencji zwiększasz swoje szanse na wyróżnienie i zwiększenie widoczności marki w sieci.

Czy lokalne SEO jest ważnym elementem strategii marketingowej firmy? Oczywiście że tak. Nie jest to też aż tak trudne jak może się to na początku wydawać. Przede wszystkim polega to na optymalizacji treści znajdujących się na danej stronie pod lokalne obszary. Ważne jest by podczas pozycjonowania stawiać na lokalne słowa kluczowe, dzięki którym ułatwimy potencjalnym klientom znalezienie waszej strony na rynku lokalnym.

Na podstawie tych statystyk łatwo można stwierdzić jak ważne jest pozycjonowanie strony internetowej w Google, a co za tym idzie dobrania odpowiednich fraz kluczowych, które pozwolą docierać do docelowej grupy Klientów.

Czy lokalne SEO jest ważne dla działalności waszej firmy?

Jak najbardziej ma duże znaczenie w promowaniu marki w sieci oraz w pozyskiwaniu nowych klientów, szczególnie na określonym obszarze. Dlatego ważne jest aby twoje produkty lub usługi pojawiały się jak najwyżej w lokalnych wyszukiwarkach. Na pewno większość osób zainteresowanych konkretnym produktem chce zebrać jak najwięcej informacji i porównać je z innymi z tej samej branży. Jeżeli klienci mają wybrać twoją firmę, twoja strona musi znajdować się jak najwyżej w lokalnych wyszukiwarkach. Wtedy nie zostaniesz pominięty, a szanse twojej konkurencji na pozyskanie klientów spadną. Kolejnym ważnym czynnikiem marketingu sieciowego jest umiejętność zatrzymania klientów w swojej firmie. Twoi konkurenci na pewno będą kusić w różny sposób do skorzystania z ich usług. Ważne jest abyś potrafił temu zapobiec i przy pozyskiwaniu nowych użytkowników nie zapomniał o swoich stałych klientach. Pamiętaj, że systematyczna optymalizacja treści na stronie gwarantuje Twojej firmie osiągnięcie oczekiwanego przez was sukcesu w sieci.

A może siedziba Twojej firmy znajduje się w mieście licznie odwiedzanym przez turystów? Jeżeli tak masz szanse pozyskiwać nie tylko lokalnych klientów, ale również turyści, którzy znajdują się przejazdem w twoim mieście mogą być zainteresowani twoimi  produktami.  Wyszukiwarka „Near Me” w Google pozwala na znalezienie takiego produktu lub usługi, która zadowoli nie tylko lokalnych klientów jak również mogą z niej w łatwy sposób skorzystać osoby przejeżdżające przez Twoje miasto. Korzystając z lokalnego SEO w łatwy i bezpieczny sposób wypromujesz swoją markę w sieci nawet w tych trudnych czasach pandemii.

Słowo Kluczowe (ang. Keywords) –  to logiczny ciąg znaków składający się od jednego do kilku słów, który jest wpisywany do wyszukiwarki Google w celu znalezienia określonych informacji, usług oraz produktów. Słowa kluczowe nazywane są rownież jako: hasła kluczowe oraz frazy kluczowe.

Czym są lokalne procesy SEO?

Optymalizacja pod lokalną wyszukiwarkę polega na dopracowaniu odpowiedniej strategii dla konkretnej witryny lub branży. Szczególną uwagę należy poświęcić na analizę Twojej branży tak aby dopasować odpowiednie rozwiązania np; lokalne słowa kluczowe, które pozwolą wyróżnić twój biznes na tle innych o tej samej tematyce. Wymaga to poświęcenia odpowiedniej ilości czasu, ale na pewno przyniesie w krótkim czasie oczekiwany efekt.

Dzięki technicznemu SEO zapewnisz swojemu biznesowi lepszy start w sieci. Treść oraz słowa kluczowe ujęte na Twojej witrynie zwiększą szanse na zajęcie najlepszego miejsca strony w wyszukiwarkach Google. Korzystając z funkcji technical SEO ulepszasz dostępność, szybkość i organizację na swojej stronie, co przekłada się na skuteczność wyszukiwania twej branży na rynku regionalnym. Nasza agencja korzystając z funkcji technical SEO skupia się na dopracowaniu np;

  • kodowania
  • linków wewnętrznych
  • dostępności
  • struktury URL

Jeżeli powyższe elementy są dopracowane w 100% zwiększa to wiarygodność danej strony i na pewno większość klientów zdecyduje się na współprace z daną firmą. Kiedy te elementy pomiąłeś w optymalizacji, musisz wiedzieć że twoja strona spadnie na niższe miejsce w rankingu Google. A tego chyba wolałbyś uniknąć? Dlatego polecam naszą agencję SEO, która pomoże znaleźć błędy w twojej witrynie jak również dopasuje idealne rozwiązania.

On-site SEO – to proces który polega na optymalizacji treści na stronie wraz z jej całą strukturą z uwzględnieniem słów kluczowych. Działanie on-site zwiększa ruch danej strony w wyszukiwarkach oraz podnosi witrynę w rankingach konkretnych wyszukiwarek. Decydując się na takie działania masz pewność że Twoja strona ciągle będzie aktualizowana i nie ma szans na to żeby spadła poniżej pierwszej TOP 10 w wyszukiwanych w sieci.

Off-site SEO – inaczej możemy nazwać off-page. Termin wydaje się dość skomplikowany, ale w rzeczywistości nie jest trudny. Są to działania optymalizujące wykonywane poza daną stroną internetową. Wpływają na zajęcie odpowiednio wysokiego wyniku w wyszukiwarkach oraz umacnia pozycje twojej firmy w śród konkurencji. Przy działaniach off-site musimy zwrócić uwagę na: Public Relations, opinie klientów online, linki zwrotne, optymalizację Google Moja Firma, Google Maps oraz kanałów social media

Kiedy upewnimy się że każdy z tych elementów jest odpowiednio dopracowany możemy wam zagwarantować że wasza firma osiągnie odpowiednio wysoką pozycje nie tylko na lokalnym rynku. Ale musicie pamiętać że na pozycjonowanie off-site waszej strony składa się również popularność , którą do tej pory wypracowaliście w sieci. Klient musi mieć do was zaufanie i być pewny że w każdej sytuacji bez problemu znajdzie was w necie. Pamiętajcie o systematycznym linkowaniu strony na forach branżowych. Nie obawiajcie się do nas zgłosić jeśli macie wątpliwości co do swoich działań. Nasi pracownicy zapewnią wam profesjonalną pomoc.

Content Marketing – czyli jak pozycjonować za pomocą treści

Czy kiedykolwiek słyszałeś o strategii treści? Jeśli nie to spokojnie, zaraz przybliżę temat. Na pewno przekonasz się, że nie jest to nic skomplikowanego. Strategia treści to nic innego jak dobranie odpowiednich informacji, które zostaną umieszczone na twojej stronie. Oczywiście wszelkie informacje, które będą widoczne na witrynie muszą zgadzać się ściśle z twoją firmą , abyś mógł osiągnąć wszelkie cele które sobie założyłeś. Zastanów się jak bardzo chcesz wpłynąć na wyobraźnie klienta i opracuj własną strategie biznesową. Skup się również na tym czy twój tekst ze strony możesz później wykorzystać przykładowo na swoim blogu, w ulotkach czy nawet w kampanii marketingowej. Odpowiednia strategia na pewno pomoże tobie odnieść sukces jakiego oczekujesz i wyprzedzić lokalną konkurencję. Pamiętaj, że treści na stronie powinny być tak dopasowane aby użytkownik sieci miał zawężone pole poszukiwań i mógł bez problemu dotrzeć do twojej firmy.

Lokalne SEO ma bardzo duży, oczywiście pozytywny wpływ na działanie firmy w danej branży. Właściciele wielu firm są pewni swojej pozycji na rynku, zapominając o tym aby systematycznie badać każdy aspekt swej strony i odpowiednio wcześniej wdrażać ulepszenia. Na najlepszą pozycję na rynku mają szanse tylko takie firmy, których strony nie poprzestają na rozwoju. Jeżeli potencjalny klient szuka konkretnego produktu można założyć ,że w pierwszej kolejności skupi się na firmach w bliższej okolicy. Być może zgłosi się do Ciebie. Dlatego ważne jest żeby lokalne SEO jest odpowiednio dopasowane do twej branży wykorzystując odpowiednie słowa kluczowe, które naprowadzą klienta na firmę.

W porównaniu do tradycyjnej reklamy lokalne SEO skupia się na najważniejszych elementach, które wyszukiwarki Google biorą pod uwagę przy umieszczaniu danej branży lub usługi na najwyższych miejscach. Twoja firma ma potencjał aby na tle konkurencji bardzo mocno wbić się w górę. Potrzebne są do tego dopasowanie lokalnych słów kluczowych. Wiem, że wydaje się to bardzo trudne, ale gwarantuje że z naszą pomocą sam zobaczysz, że jest to do wykonania w krótkim czasie bez ponoszenia  nie potrzebnych kosztów.

Każdego dnia ktoś szukając informacji o danym produkcie lub firmie kieruje się znalezionymi opiniami. O dziwo nie tylko te pozytywne opinie są brane pod uwagę. Nawet negatywne mają duży wpływ na wyszukiwania, lecz tylko w tedy gdy na negatywne komentarze szybko i właściwie reaguje się. Czy potrafisz pozyskać nowych klientów? Czy dawni klienci wracają do Ciebie? Zawsze jest szansa aby poprawić widoczność swojej strony dbając o komfort wyszukiwania swojej firmy. Dlatego zamieszczaj dokładne informacje o swojej firmie na stronie; adres, numer telefonu czy mail.

Nie możesz zapominać o tym, żeby ciągle mieć pod kontrolą aktualne dane na swojej stronie. Rób aktualizacje systematycznie, nie spotka cię wtedy przykra niespodzianka, a każdy klient bez problemu do Ciebie dotrze.

Jak myślisz  jak bardzo Twoja strona jest dopasowana pod lokalne SEO? Sprawdź już dziś. Skontaktuj się z nami a zapewnimy darmowy przegląd twojej strony.

DARMOWA ANALIZA

ODBIERZ DARMOWĄ KONSULTACJE SEO

Analiza techniczna strony internetowej

DOKŁADNA ANALIZA
KONKURENCJI

Analiza konkurencji

OPRACOWANIE SŁÓW
KLUCZOWYCH

Analiza konkurencji i strategia

DOBRANIE SKUTECZNYCH
ROZWIĄZAŃ

Czy wiesz, że tylko dobrze zbudowana strona internetowa pozwoli Ci pozyskiwać darmowych Klientów poprzez wyszukiwarkę Google? Zamów darmową wycenę i zobacz jakie rozwiązania będą najlepsze dla Twojej marki.

SKORZYSTAJ Z DARMOWEJ WYCENY