Google Moja Firma – ukryta siła wizytówki Google

Autor: 18 lutego 2021 Lipiec 20th, 2021 Pozycjonowanie Stron

Google Moja Firma (My Business) jest narzędziem online, które z całą pewnością wnosi wiele możliwości dla każdego biznesu. Czy kiedykolwiek tak o tym pomyślałeś? Czy miałeś styczność z Google Moja Firma. Jeśli nie w tym artykule przedstawię Tobie zalety z jej korzystania.

Posiadając zoptymalizowany wpis swej firmy w GMB (Google My Business) zwiększasz możliwość znalezienia przez klienta Twojej firmy w wyszukiwarkach internetowych. Hasła takie jak np. „doradca finansowy w pobliżu”, „doradcy finansowi za granicą”, itd dzięki GMB zwiększają częstotliwość pojawiania się w lokalnych wynikach wyszukiwań. Tylko dzięki optymalizacji wizytówki Google Moja Firma masz szanse uzyskać przewagę wśród swej konkurencji. Na chwilę obecną większość doradców finansowych pomija ten krok i niestety nie osiąga pożądanych wyników. Nie popełniaj tego bledu jeżeli chcesz osiągnąć sukces na miarę swoich możliwości.

Zadbaj o aktualizację swojej oferty

Zapewne jeszcze nie zgłosiłeś swojej firmy do wpisu w Google My Business. Nie czekaj dłużej, zrób to już dziś! Nie wiesz od czego zacząć? Nie martw się, zaraz ci wszystko wyjaśnimy.

W Google Maps musisz wybrać lokalizację wtedy możesz zgłosić prawa do swojego wpisu. Na stronie Google Moja Firma rozpocznij proces weryfikacji swojej firmy  przez Google. Kiedy wykonasz już ten krok będziesz miał możliwość aktualizacji swych ofert w szybki i bezpieczny sposób.

Jeśli chcesz zgłosić prawa do swojej strony Google Moja Firma należy wejść na google.com/buisness i zakończyć proces weryfikacji. Otrzymasz od Google pocztą kartkę z numerem PIN do lokalizacji fizycznej Twojej firmy. Należy pamiętać że wielu doradców pracuje zdalnie i korzysta z tradycyjnej skrzynki pocztowej lub UPS. Takie działania jednak są zabronione przez Google. Radzę ci nie korzystać z takich sposobów. Lepiej do weryfikacji podaj swój adres domowy, który potem możesz spokojnie ukryć we wpisie o firmie.

Aktualizowanie informacji jest bardzo ważne

Umieszczając obszerne informacje w sieci o swojej firmie będziesz w stanie dotrzeć i zainteresować swoimi usługami wielu potencjalnych klientów. Dlatego tak ważna jest systematyczna aktualizacja informacji, którą zapewne stosuje twoja konkurencja.

Z głównej strony swojego konta przekieruj wszystkie informacje dotyczące twojej branży tak aby były jak najbardziej widoczne i w oczywisty sposób przedstawiały to czym się zajmujesz. Szczególnie zwróć uwagę na:

  • Kategorie– Google umożliwia Ci kategoryzację firmy pod hasłami np. „konsultant finansowy”, „usługa inwestycyjna”, „doradca do spraw finansów”. Musisz wybrać taką kategorie, która będzie najdokładniej opisywać twoją firmę.
  • Informacje kontaktowe– Kiedy podasz kontakt do siebie bardzo to ułatwi potencjalnym klientom zgłoszenie się do ciebie. Nie zapomnij dołączyć numer telefonu, e-mail, dane adresowe firmy czy link do strony internetowej.
  • Usługi- określ w przejrzysty sposób np: za pomocą listy, jakie usługi twoja firma świadczy klientom.
  • Godziny operacji– ważne jest abyś dokładnie określił w jakich godzinach i dniach świadczysz swe usługi. Jeśli pominiesz ten krok możesz przez swoją nie uwagę stracić klientów, ponieważ nie będą wiedzieć kiedy jesteś dla nich dostępny.
  • Opis działalności– Za pomocą słów przedstaw czym się zajmujesz tak aby po przeczytaniu informacji klient miał pewność że kontaktuje się z profesjonalistą. Opis będzie doskonały jeśli nie zapomnisz dodać właściwe słowa kluczowe.

Zadbaj o odpowiednie multimedia

Kolejnym ważnym krokiem jest abyś w swoich ofertach/aukcjach umieszczał zdjęcia. Zajmują sporo miejsca przez co pole do pisania jest mocno ograniczone, ale zyskujesz pewność że przyciągnie to uwagę wielu internautów szukających takich usług jakie ty posiadasz w swojej ofercie. Aż 35 % firm które stosują formy wizualne mają więcej klientów niż takie, które tego nie stosują.

Im więcej zdjęć w twojej ofercie tym lepiej dla ciebie. Pokażesz klientom że twoja firma jest najlepsza i skupia się także na wszelkich możliwych detalach. Mogą to być zdjęcia twojego biura, nagród które otrzymałeś, a nawet przedstawić na fotkach pracę z klientami. To na pewno zrobi dobre wrażenie na potencjalnych odbiorcach twych usług.

Dodaj od 3 do 6 zdjęć do swojego GMB aby zwiększyć wydajność swojej firmy.

Pozytywne opinie wpływają na odbiór Klientów

Recenzje Google nie są równoznaczne z referencjami. Oczywiście wszelkie opinie, które otrzyma twoja firma możesz w decydujących momentach wykorzystać na swoją korzyść. Kiedykolwiek przeczytałeś jakąś recenzje np. konkurencyjnej firmy? Nie? pomyśl że aż 90% ludzi czyta opinie o branży i aż 85% z nich ufa takim recenzjom.

Pamiętaj jednak, że ani  Google ani ty nie jesteś właścicielem swoich recenzji nie tylko tych pozytywnych ale tych negatywnych również. Na pewno nie masz ich pod kontrolą. Jeżeli nie odpowiadasz na żadne z tych opinii nie naruszasz postanowień sekcji 206 (4) ustawy o doradcach inwestycyjnych z 1940 r. To klient jest wydawcą recenzji, a Google jest tylko administratorem.

Czy warto zakładać wizytówkę Google Moja Firma i Google Maps?

Największą do tej pory wyszukiwarką internetową jest Google. To właśnie tu codziennie następuje ponad 3,5 miliarda wyszukiwań. Google jest dostępne dla każdego, od ekspertów którzy wiedzą czego szukają jak i dla zwykłego użytkownika sieci, który nie wie dokładnie jeszcze co chce znaleźć.
Google Moja Firma z całą pewnością zapewni twojej firmie lepszą widoczność w lokalnych wyszukiwaniach. GMB oferuje całkowicie darmowe możliwości, które powinieneś wykorzystać aby jak najlepiej promować i pozyskiwać nowych klientów w sieci. Warto skorzystać z tak łatwo dostępnego narzędzia.

DARMOWA ANALIZA

ODBIERZ DARMOWĄ KONSULTACJE SEO

Analiza techniczna strony internetowej

DOKŁADNA ANALIZA
KONKURENCJI

Analiza konkurencji

OPRACOWANIE SŁÓW
KLUCZOWYCH

Analiza konkurencji i strategia

DOBRANIE SKUTECZNYCH
ROZWIĄZAŃ

Czy wiesz, że tylko dobrze zbudowana strona internetowa pozwoli Ci pozyskiwać darmowych Klientów poprzez wyszukiwarkę Google? Zamów darmową wycenę i zobacz jakie rozwiązania będą najlepsze dla Twojej marki.

SKORZYSTAJ Z DARMOWEJ WYCENY