Backlinki – dlaczego są tak ważne przy pozycjonowaniu stron

Autor: 21 grudnia 2020 Lipiec 20th, 2021 Pozycjonowanie Stron

Szukając potrzebnych informacji w sieci większość z nas nie kilka na pierwsza stronę która pojawia się po złożeniu zapytania. Dlaczego tak się dzieje? Pewnie dla tego że nie mamy pewności czy dana strona ma wystarczającą widoczność w rankingu Google i doprowadzi nas właśnie do tego czego aktualnie potrzebujemy. Jeżeli właśnie Ty nie jesteś przekonany jaką pozycję zajmuje twoja strona warto zastanowić się nad stworzeniem odpowiedniej strategii SEO ,która umocni twoja pozycję w śród konkurencji. Warto skontaktować się z odpowiednią agencją zajmująca się SEO w twojej okolicy i zapoznać się z wszelkimi możliwościami które możesz zastosować aby odnieść sukces w sieci.

Jeżeli twoja strona internetowa, zawierająca backlinki spełnia twoje oczekiwania, przynosi wymierne korzyści będzie taka tylko przez jakiś czas i niestety będziesz musiał w końcu zrezygnować z backlinków. A to dlatego że stanę się one  przestarzałe i przestaną spełniać swoją funkcję, a co za tym idzie twoja strona zacznie generować straty. Ale nie musisz się martwić, jest sposób żeby temu zaradzić.

W dalszej części artykułu przedstawię sposoby jak możesz zapewnić swojej witrynie atrakcyjność i wydajność dla wyszukiwarek jak i również dla konsumentów.

Backlinki ( linki zwrotne) – jeden z bardzo ważnych czynników pozycjonowania stron internetowych, na podstawie których Google ocenia wartość danej witryny.

Backlinki  z anchorem – linki zwrotne do danej strony internetowej zawierające słowo kluczowe, na które chcemy pozycjonować witrynę.

 

Kiedy należy wyindeksować backlinki?

Pamiętasz kiedyś jak używało się urządzeń, które dziś dla wielu z nas są przestarzałe? Z których już dawno zrezygnowaliśmy zastępując je innymi , nowocześniejszymi? Tak samo jest z linkami które kiedyś umieszczałeś na swojej stronie. Staja się z czasem nieaktualne i czas zastąpić je innymi. Stare linki mają wpływ na SEO twojej strony i być może wpłyną niekorzystnie na Twój ranking SERP.

Narzędzia Google takie jak np. gąsienice, mogą wypatrzeć stare linki lub takie które już nie są istotne dla strony i zakwalifikować witrynę do nieaktualnych. Spowoduje to znaczny spadek twojej witryny w rankingach Google, przez co potencjalni klienci stracą możliwość skorzystania z usług twej firmy, ponieważ strona zmniejszy znaczącą swoją widoczność w sieci.

SEMrush – czyli jak określić wartość backlinków

Posiadając swoją stronę internetową powinieneś pomyśleć czy już nadszedł czas aby pozbyć się starych linków. Musisz na pewno sprawdzić które linki będą jeszcze potrzebne A które już stają się bezużyteczne. Dzięki SEMrush nie będzie to trudne, ponieważ przeprowadzi on audyt jakości wszystkich twoich linków i i pozwoli tobie zobaczyć który link może powodować liczne szkody dla SEO twojej strony internetowej.

Jeżeli chcesz sprawdzić jakość swoich linków zaloguj się na konto SEMrush, wejdź w zakładkę „ rozpocznij nowy projekt”, która będzie po lewej stronie. Umieść skopiowany adres URL swojej strony w polu „ wpisz nazwę projektu” następnie kliknij zapisz. Przekieruje cię wtedy do audytu backlinki i wciśnij „setup” znajdujący się poniżej. Mam nadzieję że w prosty sposób pokazałem Ci jak zrobić audyt twoich linków samodzielnie.

Jeżeli jednak potrzebujesz wykonać audyt wszystkich swoich backlinków musisz kliknąć „domenę główna”. Będziesz musiał jednak poczekać kilka minut zanim wyświetli się jakość każdego twojego linku. Sprawdź jakość swych backlinków i zadecyduj czy to już ten czas aby któryś z nich usunąć.

Usuwanie backlinków za pomocą Google Disavow Tool

Na pewno trafiłeś w sieci na temat kar które nakłada Google za złe czy nieaktualne linki.  Zastanawiasz się pewnie czy będziesz musiał często usuwać lub uaktualnić linki na stronie. Wiesz że gdyby tak było zabierze tobie to sporo czasu, który mógłbyś przeznaczyć na coś innego. Ale mogę cię uspokoić. Google nie będzie wymagał takich działań często i na pewno nie będzie sprawdzał twoich linków automatycznie, ponieważ spowodowało by to zmniejszenie wartości twojej strony i zepchniecie jej w dół w rankingach SERP, co przełożyło by się na wiarygodność twej firmy i utracie klientów. Ale pamiętaj że warto co jakiś czas przeprowadzić audyt linków które posiadasz na stronie.

Kiedy zdecydujesz się odrzucić któryś z linków o słabej jakości musisz skontaktować się z właścicielem danej strony na której widnieje twój link i poprosić o jego aktualizacje. Możesz to zrobić poprzez umieszczone na stronie dane kontaktowe lub nawet przez portale społecznościowe. Jestem pewny że wybierzesz łatwiejszy i prostszy sposób na dotarcie do nich. Gdybyś jednak miał wątpliwość, który z backlinkow dezaktywować skontaktuj się z doświadczoną agencją marketingu cyfrowego, która raz jeszcze przeanalizuje twoje linki i wskaże tobie odpowiedni kierunek działań.

Do dezawulacji nie potrzebnych linków zwrotnych możesz wykorzystać odpowiednie narzędzia Google. Jest tylko jeden szczegół. W wersji zaaktualizowanej konsoli Google nie ma już takiej opcji, ale oczywiście nadal można korzystać z poprzedniej wersji. Wystarczy umieścić adres URL linku który rozważasz usunąć i wprowadź w plik tekstowy który wyslesz do Google. Jeżeli nie wiesz które to adresy sprawdź je po zalogowaniu do konta SEMrush. Zajmie Ci to kilka minut A upewnisz się czy to napewno te.

Musisz zrezygnować z całej domeny? Nie ma problemu. Wystarczysz że umieścisz „domain „ przed adresem URL w pliku tekstowym,który trafi do Google. Poniżej podam Ci dokładnie jak należy to prawidłowo zrobić.

DARMOWA ANALIZA

ODBIERZ DARMOWĄ KONSULTACJE SEO

Analiza techniczna strony internetowej

DOKŁADNA ANALIZA
KONKURENCJI

Analiza konkurencji

OPRACOWANIE SŁÓW
KLUCZOWYCH

Analiza konkurencji i strategia

DOBRANIE SKUTECZNYCH
ROZWIĄZAŃ

Czy wiesz, że tylko dobrze zbudowana strona internetowa pozwoli Ci pozyskiwać darmowych Klientów poprzez wyszukiwarkę Google? Zamów darmową wycenę i zobacz jakie rozwiązania będą najlepsze dla Twojej marki.

SKORZYSTAJ Z DARMOWEJ WYCENY