7 wskazówek jak dobierać właściwe słowa kluczowe dla SEO

Autor: 18 października 2020 Lipiec 20th, 2021 Pozycjonowanie Stron

Wszystkie osoby, które prowadzą swój biznes opierający się na pozyskiwaniu Klientów przez internet doskonale zdaje sobie sprawę jak ważne jest pozycjonowanie stron internetowych w popularnych wyszukiwarkach Google oraz Bing.  Według najnowszych statystyk każdego miesiąca Google zbiera od 40 do 60 miliardów zapytań (wyszukiwań) na danye frazy kluczowe, a ponad 70% osób deklaruje że sprawdza opinie o produkcie, usłudze oraz firmie przed chęcią deklaracji skorzystania z usługi.

Na podstawie tych statystyk łatwo można stwierdzić jak ważne jest pozycjonowanie strony internetowej w Google, a co za tym idzie dobrania odpowiednich fraz kluczowych, które pozwolą docierać do docelowej grupy Klientów.

Słowo Kluczowe (ang. Keywords) –  to logiczny ciąg znaków składający się od jednego do kilku słów, który jest wpisywany do wyszukiwarki Google w celu znalezienia określonych informacji, usług oraz produktów. Słowa kluczowe nazywane są rownież jako: hasła kluczowe oraz frazy kluczowe.

W tym artykule przedstawimy 7 wskazówek w jaki sposób właściwie dobierać odpowiednie słowa kluczowe dla danej branży  oraz uzyskać jak najlepsze rezultaty w prowadzonych działań, dla wszystkich osób, które chcą samodzielnie pozycjonować swoją stronę internetową. Pragniemy jednak zaznaczyć, że proces podnoszenia wartości witryny na dane słowa kluczowe jest bardzo skomplikowany i czasochłonny, dlatego warto rozważyć skorzystania z usług profesjonalnej agencji SEO, która zadba o każdy detal podczas realizacji planu oraz posiada odpowiednie zaplecza linkowe i narzędzia.

1. Analizuj wyszukiwania potencjalnych Klientów

Pierwszym bardzo ważnym elementem podczas ustalania słów kluczowych jest określenie Jakie zadanie ma nasza strona internetowa oraz jakich Użytkowników chcemy do niej kierować. Na tym etapie planowania warto podzielić słowa kluczowe na trzy kategorie.

Nawigacyjne (ang. Navigational) –  stosowane są podczas wyszukiwania konkretnych stron internetowych, firm lub przedsiębiorstw kiedy przykładowo nie znamy dokładnego adresu docelowej strony. Doskonałym przykładem może być tutaj: mBank, Zalando, Nike, rozkład jazdy PKP.

Informacyjne (ang. Informational) – używane podczas szukania rozwiązań danego problemu lub odpowiedzi na nasze pytania. W tym wypadku stosujemy zapytania takie jak: jak pozycjonować stronę internetową, jakie są objawy grypy, jaki proces wybrać do gier.

Komercyjne (ang. Commercial) – bardzo często używane przez osoby, które chcą zasięgnąć informacji przed zakupem danego produktu lub skorzystania z usługi.  Doskonałymi przykładami dla danych słów kluczowych jest zapytanie: ranking laptopów. W podanym przykładzie mamy Klienta, który ma sprecyzowaną intencję zakupów, ale jeszcze szuka informacji na dany temat.

Wymienione przykłady pomogą Ci dopasować słowa kluczowe dla Twojej branży. Pamiętaj jednak, aby dobrze dobierać słowa kluczowe musisz myśleć jak Twoi Klienci i zawsze stawiać się co Ty byś wpisał, aby znaleźć swoje usługi lub produkty w sieci. Dzięki tej zasadzie w bardzo prosty osób, będziesz mógł obrać najważniejsze słowa kluczowe dla danej branży.

2. Podziel słowa kluczowe na kategorie

Kolejnym ważnym elementem podczas dobierania słów kluczowych w pozycjonowaniu SEO jest podzielenie ich ponownie na trzy bardzo ważne grupy, które znacznie pomogą podzielić kewordsy, ze względu na ich wartość oraz ułożenie na stronie.

Główne słowa kluczowe –  w tej grupie haseł kluczowych umieszczamy wszystkie główne frazy, które składają się z jednego lub dwóch słów i generują największą ilość wyszukiwań w danej kategorii. Przykład: pozycjonowanie stron – to właśnie ta fraza będzie najczęściej wpisywana przez użytkowników.

Słowa kluczowe w treści – zaliczamy tutaj wszystkie keywordsy, które składają się zwykle od dwóch do trzech słów i są również bardzo popularne w wynikach wyszukiwania. Bazując na powyższym przykładzie haseł głównym doskonałym przykładem będzie tutaj: pozycjonowanie stron Kraków lub pozycjonowanie stron WordPress.

Słowa kluczowe Long Tail – grupa fraz kluczowych, którą stosuje się przy pozycjonowaniu tzw. na długi ogon. Wymienione słowa kluczowe są rzadziej wpisywane przez użytkowników, ale doskonale działają w przypadku ogromnej konkurencji na dane słowo. Doskonałym przykładem takiego słowa kluczowego może być tutaj: jak pozycjonować stronę internetową WordPress.

Analizując wymienione przykłady słów kluczowych łatwo możemy oszacować, na których słowach kluczowych warto się skupić podczas pozycjonowania naszej firmy. Niektóre firmy posiadają bardzo dużą konkurencję na główne słowa kluczowe, dlatego dobrym rozwiązaniem jest również pozycjonowanie się na pozostałe grupy keywordsów.

3. Skorzystaj z narzędzi, które ułatwią planowanie

W sieci można znaleźć bardzo wiele darmowych jak i płatnych narzędzi do planowania słów kluczowych,  które są niezbędne do prawidłowego pozycjonowania strony internetowej Google.  Podczas wybierania fraz kluczowych dla naszej strony warto skupić się również na konkurencyjności i podzielić słowa kluczowe tak jak to opisaliśmy w powyższych podpunktach.

Planer słów kluczowych Google – to całkowicie darmowe narzędzia przygotowane przez firmę Google dzięki któremu uzyskujemy wszelkie informacje na temat interesujących nas fraz kluczowych wraz z wszelkimi istotnymi statystykami.  Docelowo narzędzie służy do planowania kampanii Google Ads, jednak jest bardzo intuicyjne i już po wpisaniu interesującej nas frazy kluczowej pojawiają nam się wszelkie propozycje pobocznych słów kluczowych wraz z ilością wyszukiwań oraz stawkami które mogą określić nam popularność i zainteresowanie daną frazą. 

Ubersuggestkolejne bardzo dobre narzędzia ułatwiające planowania słów kluczowych które również jest całkowicie darmowe. Dzięki stronie Ubersuggest Możemy w łatwy sposób znaleźć powiązane słowa kluczowe z naszą frazą, podglądnąć swoją konkurencję na podstawie przykładowych wyników wyszukiwania na daną trasę, możemy sprawdzić jaką stawkę oferują firmy konkurencyjne na dane słowo oraz wiele innych.

Senuto– jedno z głównych narzędzi które jest na co dzień wykorzystywane przez wszystkich specjalistów z branży SEO które pozwala na dostęp do niezwykle Wielkiej bazy informacji na temat słów kluczowych, strony oraz konkurencji. narzędzie pozwala nam na dopasowanie ścisłe Fisher okiem wszystkich sugestii do naszej frazy kluczowej. Bardzo ważną Zaletą tego narzędzia jest to że możemy sprawdzić widoczność naszych słów kluczowych wyszukiwarce Google, Dzięki czemu możemy wykonać szeroką analizę naszej strony.

4. Dokładnie przeanalizuj konkurencję

Następnym bardzo ważnym elementem podczas analizy słów kluczowych jest korzystanie z dokładnej analizy konkurencji. Działanie to pozwoli nam oszacować w jaki sposób konkurencyjne firmy pozyskują swoich Klientów przez wyszukiwarkę Google.

W celu wykonania analizy możemy użyć wielu zarówno darmowych jak i płatnych narzędzi, w tym wypadku skupimy się na jednym z najlepszych narzędzi jakim jest  SEMRush. Narzędzie to pozwala analizować ruch w witrynie konkurencji dzięki czemu możemy zrozumieć pozycje w rankingu, a następnie ustalić własną taktykę układania słów kluczowych analizując zebrane dane.

W tym kroku należy być jednak bardzo ostrożnym, warto pamiętać że to właśnie indywidualne podejście i oryginalność zapewnią najlepsze efekty i rezultaty.  Analizuj konkurencję jednak nigdy nie rezygnuj z własnych słów kluczowych które uważasz za słuszne.

5. Skutecznie dobieraj słowa kluczowe do mediów

Warto również pamiętać że słowa kluczowe umieszczamy nie tylko w treści,  ale również we wszystkich mediach umieszczonych na stronie internetowej.  Roboty Google nieustannie analizują nasze strony internetowe posiadając bardzo złożone algorytmy, które pozwalają określić  jakość strony internetowej  dzięki czemu nasza strona może zyskać dodatnią wartość, zostać uznana jako spam, lub zostać  indeksowana na niższych pozycjach.

Opisując obrazki i inne media na stronie internetowej warto pamiętać, aby określały one faktycznie to co znajduje się na zdjęciach. Nie dodawajmy tam na siłę słów kluczowych, które nie pasują do odnośnika. Algorytm Google doskonale rozróżniają treść zawartą na obrazku i dopasowują do niego odpowiednie tytuły które powinny być zbliżone do Twoich.

Pamiętajmy również o tym, aby stosować poprawne frazy w nazwach plików wszystkich załączników  na naszej stronie internetowej  oraz odpowiednio je skompresować, aby były one przyjaźni indeksowane przez Google.

6. Udoskonal swoje słowa kluczowe za pomocą LSI

Ukryte indeksowanie sematyczne za pomocą słów LSI wykorzystywane jest przez wyszukiwarkę Google do powiązania treści i terminów, które ze sobą współpracują. Może to brzmieć dość skomplikowanie jednak każda osóba, która korzysta z wyszukiwarek na pewno doświadczyła tego efektu, kiedy podczas wpisywania danej frazy w okienko pojawiają się nam podpowiedzi generowane automatycznie przez wyszukiwarkę – to właśnie frazy kluczowe LSI.

Frazy LSI (ang. Latent Semantic Indexing) – wyrażenia koncepcyjne używane przez wyszukiwarkę Google do dokładnego zrozumienia treści zawartej na docelowej stronie.

Warto jednak pamiętać, że stosowanie fraz kluczowych LSI musi być stworzone według konkretnego planu i analizy swojej branży i pozostałych słów kluczowych. Stosowanie LSI może zarówno przynieść ogromne korzyści dla naszej witryny jak i również jej zaszkodzić, jeżeli dobierzemy złe powiązania w naszych keywordsach. Dlatego warto rozważyć w tym wypadku skorzystanie z gotowych narzędzi, które wymieniliśmy powyżej lub opracować słowa kluczowe z naszą agencją.

7.  Linkuj swoje słowa kluczowe wewnętrznie

Bardzo ważnym elementem podczas pozycjonowania strony internetowej oraz dobierania odpowiednich fraz kluczowych jest linkowanie wewnętrze, które jest absolutną podstawą podczas wykonywania działań z dziedziny SEO.  W tym wypadku musimy pamiętać, aby konstruować teksty na stronie w taki sposób, abyśmy mogli łatwo umieszczać w słowach kluczowych powiązana do odpowiednich podstron wewnętrznych.

DARMOWA ANALIZA

ODBIERZ DARMOWĄ KONSULTACJE SEO

Analiza techniczna strony internetowej

DOKŁADNA ANALIZA
KONKURENCJI

Analiza konkurencji

OPRACOWANIE SŁÓW
KLUCZOWYCH

Analiza konkurencji i strategia

DOBRANIE SKUTECZNYCH
ROZWIĄZAŃ

Czy wiesz, że tylko dobrze zbudowana strona internetowa pozwoli Ci pozyskiwać darmowych Klientów poprzez wyszukiwarkę Google? Zamów darmową wycenę i zobacz jakie rozwiązania będą najlepsze dla Twojej marki.

SKORZYSTAJ Z DARMOWEJ WYCENY